fredag 12. oktober 2012

Fortsatt kvalitetsblogging

Nå har jeg lest alt dere har skrevet siden samlinga. Jeg har kost meg og lært. Tina har hatt bursdag (gratulerer) og fått blomster. Blomsten til høyre er til alle gode norsk2-bloggerne. De er mange flere enn de fem jeg trekker frem denne uka.

Ukas blogger må rimeligvis ha blogget de siste dagene. Hun har siden starten skrevet forholdsvis mye og svært godt om ulike tema med særlig interesse for høylesning i skolen. Alle innlegg bygger på egne erfaringer. I tillegg skriver hun på nynorsk. Ukas blogg er Susanne sin norskblogg.

Å velge ut ett innlegg som ukas viste seg vanskelig. Jeg fremhever tre: Siri om IKT og tekstskaping, Jonn Tore som deler et leselystopplegg og Caroline som forteller om hvordan hun endret syn på hva plakater kan være.

Ukas kommentar er Synnøve sin til Siri sitt innlegg om IKT og tekstskaping.

Et tips til flere. Bruk ordentlige overskrifter (skriv overskrift i overskriftfeltet over til venstre for innholdsfeltet - der det står "Legg inn"). Da kan vi linke direkte til innlegget. Hvorfor er det nyttig?

To oppfordringer:
Få alle norsk2-bloggene med i blogglista di, også min (hvorfor det?). Du finner alle i mi liste.
Svar på kommentarer i din blogg. Det betyr at du må sjekke nokså ofte.

Et ønske: Dere må gjerne kommentere i min blogg også.

5 kommentarer:

  1. Hei!

    Går litt tregt med blogginga mi, pga diverse andre oppgaver som stjeler all tid. Har brukt mange timer på plakaten blant annet, og det er merkelig hvor tiden flyr når man holder på med noe så konkret og praktisk. Jeg har et spørsmål ang. plakaten. Jeg har forsøkt å levert den nå, men når jeg åpner den inne på fronter for å sjekke at den er der, er så og si hele plakaten borte, jeg ser kun overskrift og et bilde, knapt... vet du hva jeg gjør feil?

    SvarSlett
  2. Hei igjen!

    Jeg oppdaget feilen. Lager et blogginnlegg, i tilfelle flere gjør som meg!

    SvarSlett
  3. Fint med en liten "rapport" om dine utfordringer som student. Enda bedre at du finner ut selv. Utmerket at du forteller om erfaringene i bloggen din.

    SvarSlett
  4. Jeg sliter med å huske hvordan jeg legger til folk på bloggen min. Da jeg holdt på med det hengte pc'en seg opp, og nektet å samarbeide. PC'en har oppført seg bra siden, men jeg glemte selvfølgelig å fortsette arbeidet med å legge til de andre bloggene. Synes også å huske at det var tidkrevende arbeid, finnes det en måte å legge til alle som går raskt og enkelt? Har vi en slags "oppskrift" på det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager sein tilbakemelding. Har vært svært opptatt med undervisning og vurderingsarbeid.

      For å komplettere blogglista di må du veien om Utforming, Rediger blogglista, legge til én og én blogg.

      Slett