mandag 12. november 2012

Kjerringøy i oktober



Så innbydende kan det være i nord i landet, på Kjerringøy, midt i oktober. Det var bare å komme seg ut på tur, rundt Sørvatnet i kajakk, på Kvarven med fjellsko, langs strendene og rundt husan på handelsstedet. Bildene er tatt den 7., 13., 16. og 17. oktober.

Filmen ble til i hodet mitt før jeg hadde bildene. Jeg hadde ikke hørt mange strofene av Kari Bremnes sin "E du nord" før jeg tenkte at denne ville jeg lage naturbildefortelling til. Til den publiserte versjonen over måtte jeg finne egnet musikk på Jamendo. Persson fungerer bra, men Kari er mye mer nord.

Se gjerne videoen i HD-format (1080p) - hvis du har god nok Internett-forbindelse. Klikk på "tannhjulet" for å "Endre kvalitet".

4 kommentarer:

  1. Flotte bilder fra Kjerringøy. Det dukket opp noen barndomsminner da jeg så filmen din. Tilbrakte 4 år på handelstedet, mye lek og morro på bryggen, mellom husan og på stranda :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lett å bli glad i Kjerringøy - natur, kultur og folk. Mange tur-muligheter. Må få høre mer om dine barneår på handelsstedet (når vi møtes på nyåret?). Jeg tusler rundt der ofte. Best stemning er det utenom turistsesongen.

      Slett
  2. Utrulig flott natur der. Jeg fikk lyst til å ta en tur. Flott presentasjon av en flott plass. Mye å hente av ideer til egne prosjekt. Takk for at du deler :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk. Bilder og kart gjør at vi kan besøke og oppleve steder med Internett. Da får jeg mye mer ut av et virkelig besøk etterpå.

      Slett